Šikovný internetový marketing musí využívať hneď niekoľko dostupných nástrojov, ktoré vedú k osloveniu čo možno najväčšieho počtu potenciálnych zákazníkov, z ktorých časť sa následne stane zákazníkmi, ideálne vernými zákazníkmi a oddanou komunitou. Konkrétnejšie sa zamerajme na online marketing, ktorý v tomto smere ponúka bohaté možnosti, kedy kľúčový je obsah a dobrá viditeľnosť.
Základom je vlastniť prehľadnú webovú stránku, no stáva sa známym tvrdenie, že tento bod sám o sebe nestačí. Pre túto stránku je z hľadiska viditeľnosti a rastúcej návštevnosti podstatné, aby bola optimalizovaná pre vyhľadávače.Takáto optimalizácia alebo SEO je jedným z veľmi efektívnych a v podstate potrebných bodov, aby sa o vás dozvedela širšia verejnosť, respektíve užívatelia internetových vyhľadávačov ako napr. Google, Seznam, Yahoo,atď.
- Princíp SEO (Search Engine Optimization) je sympatický nielen pre vašu činnosť, ale takisto pre návštevníkov, ktorí si vlastne sami formou kľúčových fráz nájdu, čo presne hľadajú.
- Pokiaľ váš web v kvalitnej miere spĺňa on-page a off-page faktory relevantnosti k hľadaným výrazom, dokáže byť umiestnený na popredných a veľmi dobre viditeľných priečkach výsledkov hľadania.
- A práve tento cieľ je úlohou optimalizácie.
Okrem nastavenia vyhovujúcich technických parametrov stránky je pre SEO dôležitá tiež tvorbatextového obsahu (copywriting) či napríklad budovanie spätných odkazov (linkbuilding).
Kľúčovú úlohu zohráva tiež analýza vhodných výrazov, respektíve kľúčových slov, ktoré budú pre vás najefektívnejšie. Respektíve na aké slová a frázy sa oplatí cieliť, koľko ľudí dané frázy vyhľadáva a aký majú zmysel pre obsah konkrétne vášho webu a vašej činnosti. Ide o faktor, ktorý sa rozhodne neoplatí podceniť.
Od týchto kľúčových slov sa následne v odvíja tvorba a publikovanie vhodného textového obsahu. Do textov sa takisto dajú zakomponovať spätné odkazy smerujúce na vašu hlavnú stránku.